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【人喰いの大鷲トリコ】上田文人インタビュー、CVGにPS3Mのインタビュー冒頭のみ

No title 15

このインタビューが掲載されているのは、PS3マガジンというUKの雑誌です




The Last Guardian: 'There are still so many parts I want to adjust or fix'
http://www.computerandvideogames.com/297025/interviews/the-last-guardian-there-are-still-so-many-parts-i-want-to-adjust-or-fix/?cid=OTC-RSS&attr=CVG-General-RSS

太字がインタビュアー、普通の字が上田氏。

How do you feel about revealing The Last Guardian gameplay for the first time?

Hmmm... To be honest, I was quite nervous. There are still so many parts I want to adjust or fix, so quite frankly there was a part of me that didn't want to show the game at all. I guess it can't be helped!



初めてトリコのゲームプレイを公開してどんな気持ちですか。

正直言って、緊張していました。まだ調整したい部分が沢山あるので、正直言って、まだ公開したくないという気持ちもありました。でも仕方ないですよ!


The game is clearly a mix of Ico and Shadow Of The Colossus. Was that intentional?

Yes, that was the original concept. Both Ico and Shadow Of The Colossus were on PlayStation 2, and now that we're on PlayStation 3, rather than find a new game mechanic, I wanted to take the things we'd already made and make something amazing on this new hardware with higher specs.



ゲームは明らかにIcoとワンダと巨像の混ぜ物ですが、意図したことですか?

はい。それが本来のコンセプトでした。Icoとワンダと巨像はプレイステーション2のゲームで、今回はプレイステーション3ですので、新しいゲームのメカニックを考え出すよりも、むしろこのハイスペックなハードウェアでは、すでに創り上げた方法を応用して凄いものを実現したかったのです。

In Ico, if you leave Yorda alone she becomes vulnerable to attack. Will the Trico face similar peril if you wander too far?

Well, it's actually the opposite from Ico. The player character doesn't have much strength, so it feels perilous when you're alone. You will feel much safer when the Trico is with you.



Icoではヨルダを置き去りにすると無防備になりました。トリコから離れれば同じような危機に直面するのでしょうか。

Icoとは正反対です。プレイヤーにたいした力はありませんので、一人きりになれば危機感を抱くことになるでしょう。トリコと共にいれば安心です。

Are there any large enemy creatures, like something the same size as Trico?

Hmmm... I wonder. Maybe, haha.



トリコと同じ程度の巨大敵はいるのでしょうか?

うーん、どうしょう。いるかもしれません。ははは

Is the whole of The Last Guardian set inside the citadel?

Yes. But it won't all be indoors. There won't be wide open expanses for you to traverse like in SOTC.



人喰いの大鷲トリコは全体を通して遺跡内部なのでしょうか。

はい。すべて内部ではありませんが、ワンダと巨像のようにオープンワールドではありません。

We saw you pick up a scented urn and use it to lead the Trico where you wanted it to go. What other devices will you include for luring the Trico?

There will be other objects, yes. The young boy can also use his own voice to call to the Trico. But since the boy was unable to reach that area, the urn was his only option. There will be some puzzles you can solve in a number of ways, but usually there will be just one pattern.



香料の壺を拾い上げてトリコを行かせたい場所へ誘導していましたね。トリコを誘導する装置は他にはどんなものがありますか?

他にもあります。少年は自分自身の声でトリコを呼び出せます。しかし少年がそのエリアに到達不能であれば、壺が唯一の選択肢です。いくつかの方法で解決可能なパズルがありますが、往々において答えは一つです。


Is there a puzzle in the game of which you're proudest?

There is, but I can't talk about it. If I reveal too many of the puzzles now, it won't be fun to play! But rather than mathematics conundrums or unlocking rooms with keys, there are a lot of analogue puzzles that involve a living animal. There's a lot of variety.



期待できるほどパズルがあるんですか?

はい、でもそれについては話せません。いまパズルの詳細を話してしまえば、面白くプレイできなくなりますから!しかし数学的ななぞなぞや鍵で部屋を開けるというよりは、むしろ動物を巻き込んだアナログなパズルです。様々な種類のものがあります。


続きはPS3M(英国のPS3専門雑誌)でご覧になれるそうです。
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